WeLcOmE...

Kepada pengunjung blog ni, terima kasih kerana memberi sokongan.. walaupun saya baru berjinak-jinak dengan blog, moga saya dapat membawa manfaat kepada kita semua dan berkongsi pengalaman sebagai seorang muslim, anak, kakak mungkin, dan juga sebagai pelajar... mungkin ini adalah peluang untuk saya membantu adik-adik di luar sana yang masih mencari-cari apakah impian masa hadapan mereka. saya bukanlah sehebat pakar motivasi, tapi berminat untuk berkongsi pengalaman bersama orang luar... sekian, salam perkenalan dari saya... ^_^

Sunday, August 14, 2011

•´✿◕ LAWAK BINATANG BERSAHABAT ~♥✿.¸¸


LEMBU: Hai anjing, apa kabo? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.
......
LEMBU : Eh? kenapa?

ANJING: Aku lalu tepi 2 orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "Hoi anjing! pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu..

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la...manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"


jom sama2 fikirkan sejenak dn selamat beramal..(ditujukan khas pada saudaraku seISLAM)


Sedikit Penjelasan:
Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa

"Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram".

Bersentuhan (dengan sengaja; apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat.

Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya,

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya".
(Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)

Firman Allah s.w.t,

"Katakanlah lagi (kepadanya): Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sesungguhnya orang-orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang yang berakal sempurna".
(Surah Zumar: 9)


Kesimpulannya:

Apakah ada antara sahabat sekalian yang telah melakukan perkara yang membuatkan anjing tadi tension?

Kalau ada, jangan buat-buat lupa pada malaikat di kanan dan kirimu. Kalau still gatal nak buat juga, ada caranya, (sedikit nak kongsi ni.. cara yang tak berdosa.. khas buat pasangan yang belum nak kahwin.. hehe) Nak tahu?? Pergilah merantau ke seluruh alam semesta, cari tempat yang tak dapat dilihat Allah, tempat yang tidak diketahui Allah.. Then, buatlah apa korang nak..

Kalau tak dapat cari, sedarlah, HUKUM Allah menantimu di akhirat.


Sedikit tambahan;
Saudari kaum Hawa yang dikasihi, jom ramai-ramai kita tutup aurat. Pelihara diri yang tak sempurna ini.. Pelihara hati yang selalu lalai ini.. Kelak, apabila ditanya oleh Tuhan, tentang apa yang telah kita lakukan pada tangan, kaki, rambut, tubuh..
Apakah yang akan kalian jawab?
Apakah ini jawabnya? Kami telah perlihatkan tubuh pinjaman dariMu ini untuk tatapan para ajnabi.
Maka, sanggupkah kalian, menjadi salah seorang penghuni Jahanam?
Lantas, apa tindakan yang kalian perlu lakukan?
Ingat..
MATI tak menanti TAUBAT kita..


Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda,

"Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni Neraka yang belum lagi aku melihat mereka. Pertama, golongan (penguasa) yang mempunyai cemeti-cemeti bagaikan ekor Iembu yang digunakan untuk memukul orang. Kedua, perempuan yang berpakaian tetapi bertelanjang, berlenggang lenggok waktu berjalan, menghayun-hayunkan bahu. Kepala mereka (sanggul di atas kepala mereka) bagaikan bonggol (goh) unta yang senget. Kedua-dua golongan ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan dapat mencium bau wanginya. Sesungguhnya bau wangi syurga itu sudah tercium dari perjalanan yang sangat jauh daripadanya". (H.R. Muslim)

Jangan pula menjawab seru tak sampai lagi.. kerana Al-Quran telah mencatatkan firman Allah;

"Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuan mu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."
(Al Ahzab : 59)

fikirlah, hayatilah, sedarilah.. kemudian, kita sama bertindak menjadi WANITA SOLEHAH.

Wallahu'alam.


credit to; sutera hikmah. ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...